Vistas de página en total

martes, 15 de noviembre de 2016

Frankensteinen eskua. Nire esperimentu zientifikoa.

Zientzia guztiz arduragabea edo Armix max-mix liburuak hartu, esperimentu bat aukeratu, eta zure esperientzia kontatu behar duzu. Hona hemen eredua.

Frankensteinen eskua

Beharko duzu:
  1. Gomazko eskularru bat.
  2. 2 koilaratxo sodio bikarbonato
  3. 50 ml ozpin
  4. 250 ml-ko hauspeatze-ontzi bat. 
ZER EGINGO DUZU.
  1. Ozpina ontzira botako dut.
  2. Sodio bikarbonatoa eskularruan sartuko dut, atzamarretaraino zabalduz.
  3. Eskularrua ontziaren goialdean lotuko dut, hutsunerik utzi gabe.
  4. Atzamarpuntetatik tiratuko dut, bikarbonatoa erortzeko.
  5. Frankensteinen eskua puztuko da.  
ZER EGITEN ARI NAIZ. 

  1. Ozpina ontzira botaTZEN ARI NAIZ.
  2. Sodio bikarbonatoa eskularruan sartZEN ARI NAIZ, atzamarretaraino zabalduz.
  3. Eskularrua ontziaren goialdean lotZEN ARI NAIZ, hutsunerik utzi gabe.
  4. Atzamarpuntetatik tiratZEN ARI NAIZ, bikarbonatoa erortzeko.
  5. Frankensteinen eskua puztEN ARI DA.
ZER EGIN DUT.


  1. Ozpina ontzira BOTA dut.
  2. Sodio bikarbonatoa eskularruan sarTU dut, atzamarretaraino zabalduz.
  3. Eskularrua ontziaren goialdean loTU dut, hutsunerik utzi gabe.
  4. Atzamarpuntetatik tiraTU dut, bikarbonatoa erortzeko.
  5. Frankensteinen eskua puzTU da.
 

 

24 comentarios:

  1. Bozgorailua
    Behar dituzu:

    -5litroko ur-botila bat.
    -1,5 litroko ur-botila bat.
    -lastotxo bat.
    -plastilina pixka bat.


    Zer egin
    1. Guraizeez bi botilak moztu;ipurdia kenduta nahiko da.
    2.Haien tapoietan,zulo bat egin behar duzu.Tresnarik egokiena zulagailu elektrikoa da,baina,horrelakorik ez baduzu,saia zaitezke zuloa puntua egiteko orratzekin egiten;haien punta berotuz,errazago zulatuko ditut plastikozko tapoiak.Edizein kasutan,zulagailu elektrikoa ala orratza erabili,heldu baten laguntza beharko duzu.Zuloak ez du izan behar lastotxoaren diametroa baino handiagoa!
    3.Sartu lastotxoaren mutur bat tapoi batean,eta beste muturra beste tapoian.Zigilatu plastilinaz.
    4.Itxi bi botilak,eta kito!Prest duzu bozgorailua nahi duzuna lau haizetara zabatzeko.

    Nola funtzionatzen du?
    Botila txikian zerbait esan,eta soinuaren uhinek lastotxo sehar bidaiatzen dute, botila handiraino.Botila handiak anplifikatu egiten du soinua, eta ozenago ateratzen da.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jarriko behar duzu:-TZEN ARI NAIZ eta -BOTA. Ahu oso ona da baina zerrenda but jarri ez behar duzu.

      txikian zerbait esan-TXIKIA ZERBAIT ESATZEN
      Haien-JAITZEN
      Edizein-EDITZEN
      Orratza erabili- ORRATZA ERABILTZEN

      Zorte on iker eta ondo pasa. ;)

      Eliminar
  2. BEHARKO DUZU:

    1.Botila bat
    2.Puxika bat
    3.ur hortzez betetako ontzi bat
    4.ur beroz betetako beste bat

    ZER EGINGO DUZU

    1.Hartu puxika,sar ezazu botiliaren ahoan,eta ziurtatu ex dela gelditzen aireak alde
    2.hartu botilA ETA SARTU UR BEROTAN, IKUSI, IKUSI NOLA PUZTEN DEN PUXIKA
    3.atera ur berotatik botila eta sartu ur hortzetan puztutako puxika hustu egin da.

    zer egiten ari naiz

    1. puxiko hartzen ari naiz
    2.hartu botiltzen ari naiz
    3.aterattzen botila ari naiz

    zer egin dut

    1.puxika haru dut
    2.hartu botil dut
    3.atera botila dut

    ResponderEliminar
    Respuestas

    1. 1hartuko dut
      2hartuko dut, sartuko dut
      3aterako
      2hartzen ari naiz
      3botila ateratzen ari naiz
      1hartu
      2botila hartu dut
      3botila atera dut

      Eliminar
  3. BEHAK0 DUZU:

    1.Bikarbonato solidoen vial a.
    2.1 ozpin zuri botila.
    3.4 ur mineralbotila botazteko pinta per-paketeak.
    4.4 laex globoak nº09.
    5.Inbutu bat.
    6.2 eta botzateko txapelak.
    7.Ezabaezin pulmo bat

    ZER EGINGO DUZU:

    1.coloccamos mahai baten gainean 4 lerro zuzen horiek 10 cm arteko distantzia batean botilak.
    2.Ezabaezin markatzailea botila bakoitzean kopurua zenbatutzen ari naiz dugu, ozpina bolumen erabili beharreko kopuruaren arabera.
    3.Ezabaezin markatzailea botila bakoitzean kopurua zenbatutzen ari naiz dugu, ozpina bolumen erabili beharreko kopuruaren arabera.
    4.Azkenik botila bakoitzaren ahoan jartzen puxika bakoitza, zaintzen ez airea galdu eta gozogintza soda jaitsi vin on

    ZER EGITEN ARI NAIZ

    1.Mahai baten gainean jarrtzen ari naiz dugu 4 botilak.
    2.Ezabaezin markatzailea botila bakoitzean kopurua zenbatutzen ari naiz dugu, ozpina bolumen erabili beharreko kopuruaren arabera.
    3.Gero eta botatzeko botila soda gozogintza eta inbutu bat erabiliz txano bat neurtzen ari naiz dugu, jarri dugu puxika bakoitzeko.
    4.Azkenik botila bakoitzaren ahoan jartzen ari naiz puxika bakoitza, zaintzen ez airea galdu eta gozogintza soda jaitsi ozpina on.

    ZER EGIN DUT

    1.Mahai baten gainean jarrtu dugu 4 botilak.
    2.Ezabaezin markatzailea botila bakoitzean kopurua zenbatu, ozpina bolumen erabili beharreko kopuruaren arabera.
    3.Ezabaezin markatzailea botila bakoitzean kopurua zenbatu dugu, ozpina bolumen erabili beharreko kopuruaren arabera.
    4. Azkenik botila bakoitzaren ahoan jartu puxika bakoitza, zaintzen ez airea galdu eta gozogintza soda jaitsi ozpina on

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. 1.coloccamos....JARRIKO DUGU.

      jaRtzen ari GARA

      jarrtu dugu..........JARRI DUGU.

      Eliminar
    2. 2.zenbatutzen ari naiz dugu........ZENBATUKO DUGU.
      zenbatutzen ari naiz dugu........ZENBATZEN ARI GARA.
      zenbatu............ZENBATU DUGU.

      Eliminar
    3. 3.zenbatutzen ari naiz dugu....ZENBATUKO DUGU
      neurtzen ari naiz dugu....NEURTZEN ARI GARA/jarri dugu....JARTZEN ARI GARA


      Eliminar
    4. 3.zenbatutzen ari naiz dugu...... ZENBATUKO DUGU.
      neurtzen ari naiz dugu........ NEURTZEN ARI GARA.
      jarri dugu....... JARTZEN ARI GARA.

      Eliminar
    5. 4.jartzen.....JARRIKO DUGU
      jartzen ari naiz....JARTZEN ARI GARA
      jartu....JARRI DUGU

      Eliminar
    6. 4.jartzen..... JARRIKO DUGU.
      jartzen ari naiz..... JARTZEN ARI GARA.
      jartu..... JARRI DUGU.

      Eliminar
  4. GATZ COCA COLA
    Beharko duzu:
    1.Coca Cola lata
    2.Gatz Koliarakada 1

    Zer Egingo duzu:
    1. Irekitzeako fregadera bateko coca cola latorria
    2.Gatzako botatzen du coca cola
    3.Coca cola erupzioako hasten has zedin


    Zer egiten ari naiz:
    1.Coca cola utzen ari naiz fregadera
    2.Gatza botatzen coca cola ari naiz
    3.Coca cola erupziona hasten ari naiz

    Zer egiten dut:
    1.Coca cola utzentu fregadera
    2.Gataxatu botatzen coca cola
    3.Coca cola erupziona hatentu

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. GATZ COCA COLA
      Beharko duzu:
      1.Coca Cola lata
      2.Koliarakada bat gatz

      Zer Egingo duzu:
      1. IrekiKO DUT fregaderaN coca cola latorri BaT
      2.GatzA botaKO DUT coca colaN
      3.Coca cola PUZTUKO DA.


      Zer egiten ari naiz:
      1.Coca cola BOTAtzen ari naiz fregaderaN
      2.Gatza cOCA COLAN botatzen ari naiz
      3.Coca cola PUZTEN hasten ari DA.

      Zer egiN dut:
      1.Coca cola BOTA DUT fregaderaN
      2. Coca colaN GATZA BOTA DUT.
      3.Coca cola PUZTU DA.

      Eliminar
  5. OSTARRADA ESKUETAN:

    *Beharko duzu:
    1.Ontzi bat ur.
    2.Ontzia baino txikiagoa den ispilu bat.
    3.Paper zuri bat.

    *Zer egingo dut:
    1.Beteko dut ontzia urez,eta sartuko ispiluan barruan.
    2.Eguzkiak emango diezailoa ispiluari,eta bitartean,eutsiko tinko paper zuriari,ispiluaren aurrean,irudian agertzeko den gisan.
    3.Ostadarraren koloreak ikusiko dituzu zure eskuetan duzun paper zurian!

    *Zer egiten ari naiz:
    1.Ontzia urez betetzen ari naiz,eta sartzen ari naiz barruan.
    2.Eguzkiak ematen ari naiz diezailoa ispiluari,eta eutsitzen ari naiz tinko paper zuriuari,ispiluaren aurrean,irudian agertzen ari naiz den gisan.
    3.Ostadarrearen koloreak ikusten ari naiz nire eskuetan duzun paper zurian!

    *Zer egin dut:
    1.Ontzia urez bete dut,eta sartu ispilua barruan.
    2.Eguzkiak eman dut diezaiola ispiluari,eta eutsi dut tnko paper,zuriari,ispiluaren aurrean,irudian agertzen dut den gisan.
    3.Ostadarren koloreak ikusi dut nire eskuetan duzun paper zurian!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Beharko duzu:
      1.Ontzi bat ur.
      2.Ontzia baino txikiagoa den ispilu bat.
      3.Paper zuri bat.

      *Zer egingo dut:
      1.Beteko dut ontzia urez,eta sartuko DUT ispiluan barruan.
      2.Eguzkiak emango diezailoa ispiluari,eta bitartean,eutsiko DIOT tinko paper zuriari,ispiluaren aurrean,irudian agertzeko den gisan.
      3.Ostadarraren koloreak ikusiko dituzu zure eskuetan duzun paper zurian!

      *Zer egiten ari naiz:
      1.Ontzia urez betetzen ari naiz,eta sartzen ari naiz barruan.
      2.Eguzkiak emaN diezailoa ispiluari,eta euSTEN ari naiz tinko paper zuriuari,ispiluaren aurrean,irudian agertzen den gisan.
      3.Ostadarrearen koloreak ikusten ari naiz nire eskuetan duDAn paper zurian!

      *Zer egin dut:
      1.Ontzia urez bete dut,eta sartu DUT ispiluaREN barruan.
      2.Eguzkiak EMAN diezaiola ispiluari, eutsi dIOt tInko paper zuriari,ispiluaren aurrean,irudian agertzen den gisan.
      3.Ostadarren koloreak ikusi dITut nire eskuetan duDAn paper zurian!

      Eliminar
  6. ARRAUTZAK

    Beharko duzu:

    -arrautza egosia
    -arrautza gordina

    ZER EGINGO DUZU:
    1-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarriko dut, biraraziko dut alde batera, hatzekin alde horretara irmo bultzatuz eta berehala bira eragiteari utziko dio.

    2-Egingo dut gauza bera arrautza gordinarkin; biraraziko dut alde batera, eskuekin bultzatz, eta, berehala, bira eragiteari utziko dio.

    ZER EGITEN ARI NAIZ
    1-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarritzen ari naiz biraratzen ari naiz alde batera, hatzekin ale horretara irmo bultzatuz, eta bereala, bira eragiteari uzen ari da.

    2-Egiten ari naiz gauza bera arrautza gordinarekin; biraratzan ari naiz alde batera, eskuekin bltzatuz, eta, berehala, bira eragiteari uzten ari da.

    ZER EGIN DUT
    1- Arrautza egosia mahaiarn gainean dagoela, biraraz ezazue alde batera, harzekin alde horretara irmo bultzatuz, eta berehala bira eragiteri utzi dio.

    2-Egin dut gauza bera bera arrautza gordinarekin; biraraz ezazue alde batera eskuekin bultzatuz, eta, berehala, bira eragiteri utzi dio

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Beharko duzu:

      -arrautza egosia
      -arrautza gordina

      ZER EGINGO DUZU:
      1-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarriko dut, biraraziko dut alde batera, hatzekin alde horretara irmo bultzatuz eta berehala bira eragiteari utziko dio.

      2-Egingo dut gauza bera arrautza gordinarkin; biraraziko dut alde batera, eskuekin bultzatz, eta, berehala, bira eragiteari utziko dio.

      ZER EGITEN ARI NAIZ
      1-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarTzen ari naiz, biraratzen ari naiz alde batera, hatzekin ale horretara irmo bultzatuz, eta bereala, bira eragiteari uzTen ari da.

      2-Egiten ari naiz gauza bera arrautza gordinarekin; biraratzan ari naiz alde batera, eskuekin bUltzatuz, eta, berehala, bira eragiteari uzten ari da.

      ZER EGIN DUT
      1- Arrautza egosia mahaiarn gainean JARRI DUT, birarazI DUT alde batera, harTzekin alde horretara irmo bultzatuz, eta berehala bira eragiteri utzi dio.

      2-Egin dut gauza bera bera arrautza gordinarekin; biraraz ezazue alde batera eskuekin bultzatuz, eta, berehala, bira eragiteri utzi dio

      Eliminar
  7. ARRAUTZAK

    -BEHARKO DUZU:

    1.-Arrautza egosia.
    2.-Arrautza gordina.

    -ZER EGINGO DUZU:

    1.-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarriko dut, biraraziko dut alde batera, hatzekin alde horretara irmo bultzatuz eta berehala bira eragiteari utziko dio.

    2.-Egingo dut gauza bera arrautza gordinarkin; biraraziko dut alde batera, eskuekin bultzatz, eta, berehala, bira eragiteari utziko dio.

    -ZER EGITEN ARI NAIZ:

    1.-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarritzen ari naiz biraratzen ari naiz alde batera, hatzekin ale horretara irmo bultzatuz, eta bereala, bira eragiteari uzen ari da.

    2.-Egiten ari naiz gauza bera arrautza gordinarekin; biraratzan ari naiz alde batera, eskuekin bltzatuz, eta, berehala, bira eragiteari uzten ari da.

    -ZER EGIN DUT:

    1.- Arrautza egosia mahaiarn gainean dagoela, biraraz ezazue alde batera, harzekin alde horretara irmo bultzatuz, eta berehala bira eragiteri utzi dio.

    2.-Egin dut gauza bera bera arrautza gordinarekin; biraraz ezazue alde batera eskuekin bultzatuz, eta, berehala, bira eragiteri utzi dio.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Beharko duzu:

      -arrautza egosia
      -arrautza gordina

      ZER EGINGO DUZU:
      1-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarriko dut, biraraziko dut alde batera, hatzekin alde horretara irmo bultzatuz eta berehala bira eragiteari utziko dio.

      2-Egingo dut gauza bera arrautza gordinarkin; biraraziko dut alde batera, eskuekin bultzatz, eta, berehala, bira eragiteari utziko dio.

      ZER EGITEN ARI NAIZ
      1-Arrautza egosia mahaiaren gainean jarTzen ari naiz, biraratzen ari naiz alde batera, hatzekin ale horretara irmo bultzatuz, eta bereala, bira eragiteari uzTen ari da.

      2-Egiten ari naiz gauza bera arrautza gordinarekin; biraratzan ari naiz alde batera, eskuekin bUltzatuz, eta, berehala, bira eragiteari uzten ari da.

      ZER EGIN DUT
      1- Arrautza egosia mahaiarn gainean JARRI DUT, birarazI DUT alde batera, harTzekin alde horretara irmo bultzatuz, eta berehala bira eragiteri utzi dio.

      2-Egin dut gauza bera bera arrautza gordinarekin; biraraz ezazue alde batera eskuekin bultzatuz, eta, berehala, bira eragiteri utzi dio

      Eliminar
  8. LEHERKETA EXPERIMENTOA

    BEHAREZKO MATERIALA DISTIRATUTSA LEHERKETA EGITEKO
    -Bat loreontzi
    -Sodio bicarbonatea
    -Ozpin
    -Kolorante janaria (gorri)
    -Purpurina urdina(oso garrantzitzu)
    -Beste hornidura batzuk geraogo explikatuko da.

    URRATZAK
    -Jari berizko erretilu eta ipini 2 o 3 sodio bicarbonatea beia azpialdean.
    -Genituko 6-7 elikagaien kolorea tanta janaria eta 1-2 purpurina koilarkada.
    -Azkar botako 1-2 kopako ozpin.Kontuz ibili txinparta!
    -Saiatuko desakezu piperra,gatze edo beste gauza batzuen ere bai.
    Zer ateratzen ikusi!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. LEHERKETA EsPERIMENTOA

      BEHARrEZKO MATERIALA LEHERKETA DISTIRATUTSA EGITEKO
      - loreontzi BAT
      -Sodio biKarbonatOa
      -OzpinA
      -JANARIRAKO Kolorante gorriA
      -Purpurina urdina(oso garrantzitSuA)
      -Beste hornidura batzuk. geroAgo AZALDUko da.

      URRATSAK

      ZER EGINGO DUT
      -JarRiKO DUT berUNEzko erretilu BAT eta ipiniKO DITUT 2 EDO 3 KOIRALATXO sodio biKarbonAtOa beia ? azpiKO aldean.
      -GeHituko DITUT 6-7 KOIRALATXO elikagaien kolorANTea, tantaK janariaN eta 1-2 KOILARKADA purpurina .
      -Azkar 1-2 kopaTXo ozpin BOTAKO DITUT.Kontuz ibiliKO NAIZ txinpartEKIN!
      -Saiatuko NAIZ piperra,gatzA edo beste gauza batzuK ere bOTATZEN.
      Zer ateratzen DEN IKUSIKO DUT !!!

      ZER EGITEN ARI NAIZ


      -
      -
      -
      -

      ZER EGIN DUT?

      -
      -
      -
      -

      Eliminar
    2. SANDWICHA PITXERREAN

      Beharko duzu:
      -Kristalezko pitxer estu bat, estalkuduna edo kortxoduna.
      -3 koilaratxo ur.
      -3 koilaratxo oilo.
      -3 koilaratxo ezti, melaza edo urre-ziropo.
      Motodor:
      Lehenik, bota hiru likidoak (ura, olioa eta hiruren artetik aukeratu duzula) pitxerrera.
      Bigarrenik, estali pitxerra.
      Azkenik, segundo batzuetan, "sandwicha".

      Eliminar
    3. SANDWICHA PITXERREAN

      Beharko duzu:

      -Kristalezko pitxer estu bat, estalkuduna edo kortxoduna.
      -3 koilaratxo ur.
      -3 koilaratxo oilo.
      -3 koilaratxo ezti, melaza edo urre-ziropo.
      Motodor:

      Lehenik, bota hiru likidoak (ura, olioa eta hiruren artetik aukeratu duzula) pitxerrera.
      Bigarrenik, estali pitxerra.
      Azkenik, segundo batzuetan, "sandwicha".

      ZER EGINGO DUZU.

      Ozpina ontzira botako dut.
      Sodio bikarbonatoa eskularruan sartuko dut, atzamarretaraino zabalduz.
      Eskularrua ontziaren goialdean lotuko dut, hutsunerik utzi gabe.
      Atzamarpuntetatik tiratuko dut, bikarbonatoa erortzeko.
      Frankensteinen eskua puztuko da.

      ZER EGITEN ARI NAIZ.

      Ozpina ontzira botaTZEN ARI NAIZ.
      Sodio bikarbonatoa eskularruan sartZEN ARI NAIZ, atzamarretaraino zabalduz.
      Eskularrua ontziaren goialdean lotZEN ARI NAIZ, hutsunerik utzi gabe.
      Atzamarpuntetatik tiratZEN ARI NAIZ, bikarbonatoa erortzeko.
      Frankensteinen eskua puztEN ARI DA.

      ZER EGIN DUT.


      Ozpina ontzira BOTA dut.
      Sodio bikarbonatoa eskularruan sarTU dut, atzamarretaraino zabalduz.
      Eskularrua ontziaren goialdean loTU dut, hutsunerik utzi gabe.
      Atzamarpuntetatik tiraTU dut, bikarbonatoa erortzeko.
      Frankensteinen eskua puzTU da.


      PROZEDURA KONTATU BEHAR DUZU, EREDUAN BEZALA.

      Eliminar